Porady dietetyka

Proponujemy m.in. specjalistyczne diety, porady żywieniowe, analizę składu ciała i wiele więcej

Co warto wiedzieć o pierwszej wizycie?

Podczas pierwszej wizyty zostanie przeprowadzony wywiad żywieniowy, aby lepiej poznać Ciebie i Twoją sytuację, ale także określić Twoje oczekiwania. Przy użyciu specjalistycznego sprzętu zostanie zbadany skład Twojego ciała. Podczas badania wykorzystywana jest metoda bioimpedancji elektrycznej BIA wykorzystująca różnicę w oporze elektrycznym pomiędzy tkanką tłuszczową a mięśniową. Stosując metodę BIA można określić między innymi: zawartość tkanki tłuszczowej, beztłuszczowej masy ciała, stopień nawodnienia organizmu oraz jego podstawową przemianę materii. Pomiar składu ciała za pomocą BIA jest całkowicie nieinwazyjny i bezpieczny.. Na koniec pierwszej wizyty otrzymasz wskazówki, dzięki którym możliwe będzie wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych.

Pierwsza wizyta (60 minut) obejmuje:

• szczegółowy wywiad żywieniowy
  • pomiary antropometryczne, obliczenie wskaźników BMI i WHR wraz z ich interpretacją
  • analizę składu ciała wraz z omówieniem wyników
  • ocenę dotychczasowego sposobu żywienia i omówienie nieprawidłowych nawyków żywieniowych
  • wskazówki i zalecenia żywieniowe, które umożliwiają wprowadzenie zasad zdrowego żywienia już po pierwszej wizycie

Plan żywieniowy

Dla osób zainteresowanych, istnieje możliwość skomponowania indywidualnego planu żywieniowego uwzględniającego zapotrzebowanie energetyczne, preferencje smakowe, czynniki zdrowotne, styl życia i itp. Na wizycie kontrolnej zostanie przedstawiony plan żywieniowy zawierający propozycje posiłków, dokładne przepisy oraz indywidualne wskazówki.

• Jadłospis 7 dniowy 120 PLN
  • Jadłospis 14 dniowy 200 PLN

Wizyta kontrolna (45minut) obejmuje:

• wyjaśnienie bieżących wątpliwości
  • pomiary antropometryczne, obliczenie wskaźników BMI i WHR wraz z interpretacją
  • wykonanie pomiarów antropometrycznych
  • ocenę skuteczność terapii oraz wsparcie i dalszą motywację
  • wprowadzenie ewentualnych modyfikacji.

Wizyty kontrolne odbywają się średnio co 3-4 tygodnie (w zależności od sytuacji i potrzeb).

Po zakończeniu procesu odchudzania zalecane jest również spotkanie, mające na celu stopniowy powrót do zapotrzebowania energetycznego, utrwalenie efektów terapii oraz zapobieganie efektowi jo -jo.

W ofercie naszego dietetyka przygotowanie indywidualnych zaleceń dla:

• osób zdrowych, chcących odżywiać się prawidłowo,
  • osób aktywnych fizycznie,
  • kobiet planujących ciążę, ciężarnych i matek karmiących
  • osób z nadwagą i otyłością
  • osób zainteresowanych dietą anti-aging (więcej na temat diety TUTAJ - proszę kliknąć)

W ofercie jest także dietoterapia dla osób, których stan zdrowia wymaga stosowania specjalnej diety, a zwłaszcza pacjentów z:

• Schorzeniami metabolicznymi

otyłość, cukrzyca, wychudzenie, dna moczanowa, podwyższone stężenie cholesterolu, podwyższone stężenie triglicerydów

• Schorzeniami przewodu pokarmowego

choroba refluksowa (zgaga), choroba wrzodowa żołądka i dwunastnicy, choroby jelit (w tym: wrzodziejące zapalenie jelit, choroba Leśniowskiego-Crohna, zespół jelita drażliwego), wątroby, dróg żółciowych oraz trzustki, zaparcia, biegunki

• Chorobami układu krążenia

nadciśnienie tętnicze, choroba niedokrwienna serca, miażdżyca

• Chorobami układu moczowego

zapalenie kłębuszków nerkowych, niewydolność nerek, kamica nerkowa

• Nowotworami

dieta przed i po chemioterapii

• Alergiami i nietolerancjami pokarmowymi

WAŻNE: Pomiar masy i składu ciała specjalistycznym sprzętem

W celu otrzymania jak najbardziej wiarygodnego wyniku badania prosimy o przestrzeganie następujących zasad:

1. W dniu pomiaru nie zakładaj długich rajstop, gdyż pomiar wykonywany jest na boso.
  2. Pomiar powinien odbywać się min. 3 godziny po jedzeniu i piciu.
  3. Do pomiaru należy przystąpić z pustym pęcherzem. Organizm nie może być ani mocno nawodniony, ani odwodniony.
  4. Na 24 godziny przed pomiarem nie należy wykonywać intensywnych ćwiczeń fizycznych.
  5. W przypadku kobiet, jeżeli pomiar masy i składu ciała wypada w okresie menstruacji, termin wizyty (za uzgodnieniem telefonicznym) zaleca się przesunąć na inny dzień.